Scholen slim organiseren

Couverture du livre « Scholen slim organiseren » de Tom Van Acker aux éditions Terra - Lannoo, Uitgeverij
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Lesgeven is een teamsport Hou je onderwijs flexibel en maak je school klaar voor de uitdagingen van de toekomst. Ons onderwijs staat onder druk: leerlingenpopulaties zijn heel divers, de toekomst is onvoorspelbaar, het innovatief vermogen van het onderwijs wordt uitgedaagd. Leerkrachten en directies voelen zich vaak overrompeld door 101 dingen, hoe gemotiveerd ze ook zijn en zeggen vaker het onderwijs vaarwel. In Scholen slim organiseren pleiten de auteurs voor een nieuwe organisatiestructuur: van een bureaucratische onderwijsorganisatie die hiërarchisch en functioneel is opgebouwd naar een flexibele en vlakke onderwijsorganisatie. Daar werken multidisciplinaire teams samen voor een community van leerlingen over de leerjaren en de vakken heen. Zo kunnen teams de talenten van leerlingen ten volle ontplooien.