80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Laughing Awry offers a comprehensive overview of key themes in the interpretation of the plays of Plautus, and explores the connections between deception, desire, slavery, genre, and audience. In doing so, it offers an account of the mechanisms of Plautus' humour and the uncomfortable origins of laughter, revealing how his dramas do not just play to but also work on the audience. The volume examines the whole corpus of Plautine plays, providing longer accounts of selected dramas and choice scenes. An emphasis on methodological and theoretical questions is maintained throughout, and particular attention is paid to the psychic life of humour and its relationship to questions of social power. Chapters discuss, among other topics, the problem of writing about humour, Plautus' reception by subsequent Roman authors, the plays' embedded social theory, the intersection of circuits of desire, laughter as a scandalous surfeit, and the sublime perversity of laughter. The volume asks what we are laughing at, why we laugh, and what this laughter means.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
"Osons faire des choses qui sont trop grandes pour nous", suggère Maud Bénézit, dessinatrice et co-scénariste de l'album
"L’Antiquité appartient à notre imaginaire", explique la romancière primée cette année