80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Distinguished music theorist and composer David Lewin (1933-2003) applies the conceptual framework he developed in his earlier, innovative Generalized Musical Intervals and Transformations to the varied repertoire of the twentieth century in this stimulating and illustrative book. Analyzing the diverse compositions of four canonical composers--Simbolo from Dallapiccola's Quaderno musicale di Annalibera ; Stockhausen's Klavierstuck III ; Webern's Op. 10, No. 4; and Debussy's Feux d'articifice --Lewin brings forth structures which he calls "transformational networks" to reveal interesting and suggestive aspects of the music. In this complementary work, Lewin stimulates thought about the general methodology of musical analysis and issues of large-scale form as they relate to transformational analytic structuring. Musical Form and Transformation , first published in 1993 by Yale University Press, was the recipient of an ASCAP Deems Taylor Award.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
"Osons faire des choses qui sont trop grandes pour nous", suggère Maud Bénézit, dessinatrice et co-scénariste de l'album
"L’Antiquité appartient à notre imaginaire", explique la romancière primée cette année