"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
It's 1962, a year after the death of Sam's father--he was a war hero--and Sam and her mother must move, along with their very liberal views, to Jackson, Mississippi, her father's conservative hometown. Needless to say, they don't quite fit in.
People like the McLemores fear that Sam, her mother, and her mother's artist friend, Perry, are in the South to "agitate" and to shake up the dividing lines between black and white and blur it all to grey. As racial injustices ensue--sit-ins and run-ins with secret white supremacists--Sam learns to focus with her camera lens to bring forth the social injustice out of the darkness and into the light.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !