Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
A book-length essay about photography's unique ability to ease the ache of human mortality.
Drawing on the writings of Wallace Stevens, Marilynne Robinson and other poets, artists, musicians and thinkers, Brooklyn-based photographer Tim Carpenter (born 1968) argues passionately--in one main essay and a series of lively digressions--that photography is unique among the arts in its capacity for easing the fundamental ache of our mortality; for managing the breach that separates the self from all that is not the self; for enriching one's sense of freedom and personhood; and for cultivating meaning in an otherwise meaningless reality.
Printed in three colors that reflect the various "voices" of the book, the text design follows several channels of thought, inviting various approaches to reading. A unique and instructive contribution to the literature on photography, Carpenter's research offers both a timely polemic and a timeless resource for those who use a camera.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !