Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Our foremost cartographer of fictional topographies Will Self, Independent on Sunday Books of the Year November 1836, and Aymer Smith is making the voyage from his London home to coastal Wherrytown to deliver bad news. Once there he becomes embroiled with the American crew of the Belle, torn from their ship by a fierce storm and left stranded to wreak havoc in the village. A Dickensian cast of characters and Jim Craces characteristically poetic prose make for an extraordinary novel: a historical yet timeless exploration of clashing cultures, communication and technology, which sees Crace at his illuminating and expansive best. Masterly . . . imbued with the tang and power of the sea Independent Fresh, vibrant, and unpredictable to the end Herald One of the brightest lights in contemporary British fiction New York Times
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !