Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
The forgotten accomplishments of a trailblazing German painter are restored in this comprehensive monograph.
Despite falling into obscurity after her death, German-Swiss artist Ottilie W. Roederstein (1859-1937) enjoyed success as one of the leading painters in the German-speaking world during her lifetime. Roederstein was able to support herself financially with sales and commissions before the age of 30. She exhibited internationally until 1931, participating in landmark shows such as the Académie des Beaux-Arts' Salon and the 1889 Exposition Universelle. Roederstein successfully dedicated her entire life to art and led an unconventional but respected existence in Germany with her partner, the gynecologist Elisabeth H. Winterhalter. After several decades, the Kunsthaus Zürich and the Städel Museum in Frankfurt am Main finally present the first monograph on Roederstein's remarkable body of work.
In the pages of this publication readers are able to appreciate the evolution of Roederstein's style, from an early adherence to the academy's conventions to a later style characterized by a unique austerity.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
"Osons faire des choses qui sont trop grandes pour nous", suggère Maud Bénézit, dessinatrice et co-scénariste de l'album
"L’Antiquité appartient à notre imaginaire", explique la romancière primée cette année
Le jury et les internautes récompensent ce roman publié aux éditions l’Arpenteur