"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Margrit Linck is one of the twentieth centurys most prominent ceramics artists. Over the course of her five-decade-long career, the ceramicist developed utilitarian pottery as well as a unique artistic oeuvre that deserves to be rediscovered. This book therefore focuses on her sculptures, which break up the simplicity and formal language of utilitarian ceramics and expand them into the playful and surreal: jugs grow birds beaks, vases take on feminine forms. On the one hand, we encounter the artist and ceramicist Margrit Linck through a personal perspective, and on the other, her work is presented within the context of twentieth-century art movements, especially Surrealism. The attractive illustrated section allows readers to delve deeper into the work and makes clear how current and refreshing Lincks work remains to this day.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !