Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Photographing individual lighthouses as seen from the opposing coastlines of France and the home nations of the United Kingdom, Belfast-based photographer Donovan Wylie (born 1971) confronts the physical barriers and invitations to crossing created by the sea.
Immediately following the June 2016 referendum on Brexit, Wylie began exploring ideas of family dynamics and fractured relationships as a way to understand the United Kingdom's current state. In collaboration with the writer Chris Klatell and the Seamus Heaney Centre, this project responds to Virginia Woolf's To the Lighthouse (1927), which investigates the complexities of seeing, loss and the passage of time. By photographing the afterglow of distant lighthouses to process the tensions and complexities of identity and isolationism, Lighthouse simultaneously represents closeness and distance, interrogating how the isolation of the British landscape contributes to understanding national identity.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !