Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Welcome to the Louvre, a universe where on canvas, in marble or clay - in every nook of the museum - murder is present...
The Louvre Murder Club investigates and interprets a choice of some thirty artworks by applying the principles of criminology and art history for a unique «criminartistic» analysis. All come from very different styles and periods. But all - from ancient Greek amphorae to nineteenth-century French paintings, from canvases by Rubens to those by Delacroix, David or Ingres - have one thing in common: they depict mythological or historical murders, their protagonists and their stories.
Each work will be treated as a crime scene and will lead to a fascinating investigation inspired by the principles of legal and forensic teams. Into what category does the murder fall? What are the factual and historical issues ? Who are the victims? What portrait can be drawn of the guilty ? What is their profile, their background, their motive ? Bringing the truth to light will depend on the unexpected answers given to these questions.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !