Laat ze niet schieten!

Couverture du livre « Laat ze niet schieten! » de Peter Adriaenssens aux éditions Uitgeverij Lannoo
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Een vlijmscherpe analyse van wat er vandaag fout gaat met onze jongeren, en wie daar verantwoordelijkheid voor draagt <a href='http://www.e-boek.org/store/laat-niet-schieten-p-187037.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='http://itunes.apple.com/be/book/laat-ze-niet-schieten!/id474738417?l=nl&mt=11'>Ook verkrijgbaar in de iBookstore</a> Probleemgedrag bij jongeren, vooral bij jongens, neemt alsmaar toe. Onze opvoeding lijkt te falen; praten alleen helpt niet meer. De roep om een strengere aanpak klinkt steeds luider. Bootcamps voor delinquente jongeren, nultolerantie, meer jeugdgevangenissen... Maar is dat de juiste oplossing? Peter Adriaenssens brengt een vlijmscherpe analyse van wat er vandaag fout loopt met onze jongeren. Hij roept ons daarbij allemaal ter verantwoording. Want als we niet ingrijpen, dreigt een grote groep jongeren verloren te gaan. En niet de jongeren zelf, maar wel de volwassenen zijn de belangrijkste oorzaak. Wij laten hen immers al te vaak schieten, letterlijk en figuurlijk. Dit