80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
This volume introduces the work of American painter Janiva Ellis, who participated in the New Museum Triennial 2018 and the Whitney Biennial 2019. Featuring a suite of new paintings created over the past year, Rats is published on the occasion of the first solo museum exhibition for Ellis, whose paintings use formal themes of speed and transformation to explore fractured states of personal and cultural perception. Her works produce abundant imagery, invented as well as appropriated. She draws from a broad array of material, including art history and pop culture, to comment on the insidious nature of white supremacist mythology and its denial of itself as a brutal social and structural force. The humor in her work aims to create space for release as well as renewal. Ellis uses figuration to paint Blackness expansively, communicating the complexity of navigating such a lopsided and violent landscape.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
"Osons faire des choses qui sont trop grandes pour nous", suggère Maud Bénézit, dessinatrice et co-scénariste de l'album
"L’Antiquité appartient à notre imaginaire", explique la romancière primée cette année