Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Ifa Brand never felt satisfied as a model. The dissatisfaction stemmed from not being able to represent her true identity: 'I fell "between styles": alternative but not alternative enough; fetish but not in a typical sense. I also disliked photographers telling me how I should look, pose, behave; telling me no to red lips, no to precious lingerie and all the things I loved.' In 2017, she decided to go her own way. She saw photography as an opportunity to be her own creative director, to follow her own storylines, and to explore her own vision of sensuality, eroticism and fetish.
Hers is a quest for personal empowerment through the art of self-portraiture: 'I find it very important to present a strong, independent woman. There needs to be an element of being untouchable. The message to the viewer is: yes you can look but solely on my terms.'
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !