Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Charles Sheeler was the stark poet of the machine age. Photographer of the Ford Motor Company and founder of the painting movement Precisionism, he is remembered as a promoter of - and apologist for - the industrialised capitalist ethic. This major new rethink of one of the key figures of American modernism argues that Sheeler's true relationship to progress was in fact highly negative, his 'precisionism' both skewed and imprecise. Covering the entire oeuvre from photography to painting and drawing attention to the inconsistencies, curiosities and 'puzzles' embedded in Sheeler's work, Rawlinson reveals a profound critique of the processes of rationalisation and the conditions of modernity. The book argues finally for a re-evaluation of Sheeler's often dismissed late work which, it suggests, may only be understood through a radical shift in our understanding of the work of this prominent figure.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !