Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
This in-depth interview with Margaret Atwood carried out by Christine Evain and Reena Khandpur over a two-day period in Ottawa May 2003, covers a broad spectrum of topics touching on a wide range of artistic influence. This volume also contains three fascinating essays (by Frank Davey, Shannon Hengen, Jagna Oltarzewska and Christine Evain) and one dazzling piece of critical fiction by John Moss. But the uniqueness of this volume lies in this unprecedented interview in which Atwood throws light on the creative process itself. Particularly striking is Atwood's ability to use metaphors which both clearly map out the writing process (poetic or fictional) and highlight the mystery of it. Atwood's patience and generosity are also clearly tangible in her effort to illustrate each one of her points until the specificity of the creative experience becomes a recognizable process which we are encouraged to experience for ourselves.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !