Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
In 2019 Ali Kazim, one of the most exciting contemporary artists working in Pakistan today, became the first South Asian artist-in-residence at the Ashmolean Museum. Drawing inspiration from the objects in the Eastern Art collections, and their contextual history, he saw his time in the Museum as an opportunity to reimagine the objects in his own work and practise. Thus, the exhibition and accompanying catalogue will focus mainly on Kazim's engagement with the Ashmolean collections and the works created between 2019 and 2021. Widely exhibited and collected internationally (including the British Museum, V&A, Metropolitan Museum, Queensland Art Gallery, etc.), Kazim lives and works in Pakistan. The exhibition and book provide the Museum an opportunity to engage wider diverse audiences, while also presenting the works of a contemporary multidisciplinary artist who reflects and draws strength from the Ashmolean collections.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !