"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
From the detention centre on Ellis Island, Ludwig Somner looks across a small stretch of water to the glittering towers of New York, which whisper seductively of freedom after so many years of wandering through a perlious, suffering Europe.
Remarque's final novel, left unfinished at his death, tells of the precarious life of the refugee - life lived in hotel lobbies, on false passports, the strange, ill-assorted refugee community held together by an unspeakable past. For Somner, each new luxury - ice cream served in drugstores, bright shop windows, art, a new suit, a new romance - has a bittersweet edge. Memories of war and inhumanity continue to resurface even in this peaceful promised land.
A haunting snapshot of a unique time, place and predicament, this is another powerful comment from Remarque on the devastating effects of war.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !