80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Award-winning Magnum photographer Stuart Franklin's exploration of how we are driven to visually document our experiences and the world around us.
- Touching on both the psychology and philosophy of photography in a concise and fluid writing style, this book shows an approach similar to the way in which Alain de Botton tackles philosophy.
- From photojournalism and war photography to work recording our culture, the book features a wide range of photographers: from the concerned lens of Don McCullin and Ian Berry, and the surreal street photography of Eugène Atget and Sibylle Bergmann, to the colour-saturated work of Martin Parr and staged scenes of Gregory Crewdson.
Franklin offers a unique and authoritative perspective as both an acclaimed practitioner of photography and an eloquent writer.
- This elegantly written book is an ideal gift for aspiring photographers.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
"Osons faire des choses qui sont trop grandes pour nous", suggère Maud Bénézit, dessinatrice et co-scénariste de l'album
"L’Antiquité appartient à notre imaginaire", explique la romancière primée cette année