"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
The story of St Peter's begins in the 1st century CE with the Hippodrome of Nero, one of two places where the Apostle Peter may have been crucified. 250 years later Constantine the Great marked the supposed site of Peter's tomb in an ancient cemetery with a great basilica. That in turn was replaced over a hundred-year period by a series of competitive renaissance and baroque Popes using the greatest artists of their day, all seeking to leave their mark on St Peter's. Here Keith Miller offers a rewarding account of a world-famous building: who built it; what it looks like and why; and how it affects the tourist or pilgrim. An intricate history, telling biography and the study of great art and architecture all play their part in a book that is a brilliant debut.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !