Spioneren voor het communisme

Couverture du livre « Spioneren voor het communisme » de I. Goddeeris aux éditions Terra - Lannoo, Uitgeverij
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

De Poolse ambassade in Brussel: een dekmantel voor tientallen inlichtingenofficieren. <a href='http://www.e-boek.org/store/spioneren-voor-het-communisme-p-210634.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='https://itunes.apple.com/be/book/spioneren-voor-het-communisme/id714349768?l=nl&mt=11'>Ook verkrijgbaar in de iBookstore</a> Geheime diensten als de KGB, de Stasi en de Securitate spreken tot de verbeelding. Dit boek gaat over de Poolse UB/SB, de communistische veiligheidsdienst met het best bewaarde en meest toegankelijke archief. Idesbald Goddeeris nam er duizenden documenten door die met België te maken hebben en schreef de eerste wetenschappelijke studie over spionage in ons land tijdens de Koude Oorlog. Tegelijk brengt hij een vlot en persoonlijk verhaal over tien jaar tussen deze vuile maar intrigerende bronnen. Goddeeris bevestigt oude vermoedens. De Poolse ambassade in Brussel was een dekmantel voor tientallen inlichtingenofficieren. Zij manipuleerden in België onder meer migranten, journalisten,