"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Five years after Findings broke the mould of nature writing, Kathleen Jamie subtly shifts our focus on landscape and the living world, daring us to..." />
"A sorceress of the essay form." John BergerFive years after Findings broke the mould of nature writing, Kathleen Jamie subtly shifts our focus on landscape and the living world, daring us to look again at the 'natural', the remote and the human-made. She offers us the closest of perspectives and the most distant, too: from vistas of cells beneath a hospital microscope, or the pores of a whale's jawbone under restoration, to satellites rising over a Scottish island, or the aurora borealis lighting up an iceberg-strewn sea. We encounter killer whales circling below cliffs, noisy colonies of breeding gannets, and paintings deep in caves. Written with precision, delicacy and personal recollection, Sightlines invites us to pause and look afresh at our surroundings.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !