"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
In this brilliant synthesis of social, political, and cultural history, Antony Beevor and Artemis Cooper present a vivid and compelling portrayal of the City of Lights after its liberation. Paris became the diplomatic battleground in the opening stages of the Cold War. Against this volatile political backdrop, every aspect of life is portrayed: scores were settled in a rough and uneven justice, black marketers grew rich on the misery of the population, and a growing number of intellectual luminaries and artists? including Hemingway, Beckett, Camus, Sartre, de Beauvoir, Cocteau, and Picasso?contributed new ideas and a renewed vitality to this extraordinary moment in time.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !