Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Emerging from a grief-shadowed childhood in the First World War, Mary Denvers struggles to achieve her ambition to become a doctor. Through the years of the sexual revolution she plays an eminent part at the vanguard of the birth control movement. Her cousin Dodie, meanwhile, is a frivolous jazz flapper who rises to short-lived stardom as a novelist before wasting away in insanity. Though their fortunes are reversed as the years go by, childless Mary is prey to an enduring envy of Dodies motherhood, and finds her ideas challenged as new temptations confront her. The rivalries, ambitions and achievements of the women are finely paralleled against a superbly evoked background of changing decades. Skilfully presented . . . The sense of life slipping away, of urgent problems not mattering any more, of ultimate futility, is movingly conveyed. It touched a nerve. Financial Times Sharp, informed . . . Gillian Tindall has dug deep and unearthed a fascinating dossier Sunday Times Observant . . . Glinting with humour Daily Telegraph
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !