Hoezo 5 voor 12?

Couverture du livre « Hoezo 5 voor 12? » de Marcel Crok aux éditions Nieuw Amsterdam
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Pleidooi voor een fundamenteel ander klimaatbeleid Wat in 2009 in Kopenhagen mislukte, het sluiten van een wereldwijd klimaatverdrag, moet eind dit jaar in Parijs wel gaan lukken. Om het klimaat te 'redden' vinden wereldleiders als Obama en Merkel dat we de uitstoot van CO2 zo snel mogelijk moeten reduceren. Marcel Crok laat zien dat het 'klimaatprobleem' zwaar wordt overschat en dat we geen paniekvoetbal moeten spelen bij de aanpak ervan. Het is dus geen 5 voor 12. Tevens legt hij uit dat de internationaal gekozen aanpak van het klimaatprobleem al twintig jaar op een verkeerd spoor zit. In Hoezo 5 voor 12? beschrijft Marcel Crok hoe ons klimaat er nu voor staat, wat er fout is aan het huidige klimaatbeleid en wat een betere aanpak zou zijn.