Het zit toch niet tussen mijn oren?

Couverture du livre « Het zit toch niet tussen mijn oren? » de Bas Van Heycop Ten Ham aux éditions Boom Uitgevers Amsterdam
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Wat is er aan de hand als er geen sprake is van een lichamelijke aandoening, maar wel van allerlei lichamelijke klachten? Hoe onderscheiden deze klachten zich van werkelijke lichamelijke klachten en ziektevrees (hypochondrie)? Dit boek gaat in op onbegrepen lichamelijke klachten. Met uitleg over de factoren die de klachten in stand houden en met een goede therapie worden deze klachten wel begrijpelijk, controleerbaar en behandelbaar. Dit boek is ook behulpzaam bij de dialoog tussen arts en patiënt en bij de vraag of en wanneer aanvullend medisch onderzoek zinvol is.