Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
The debut novel of acclaimed writer Virginia Ironside, author of No, I Don't Want to join a Bookclub, originally published in 1964, when she was aged just twenty. London, 1960s. A cultural revolution is taking place. Young people are finally being seen as a force to be reckoned with. But for eighteen-year-old art student Harriet and her Chelsea friends, this amounts to one thing: being'In'. The King's Road swarms with people wanting to see and be seen; upper-class boys with faux cockney accents party with models, beatniks and photographers; teddy boys are good people to nod to in the street; transport caffs are the must-go places for food, and black men have suddenly become the people to know. Through Harriet's eyes, Virginia Ironside paints a witty, tongue-in-cheek portrait of life in 1960's London that will strike a nostalgic chord with all those who were there, and make all those who weren't wish they had been.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !