80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
This volume illuminates an extraordinary moment in the intertwined history of painting and printmaking in Europe. The brilliant age of Louis XIV saw the creation of a group of unusually large prints-some of which measure a fantastic five feet by three feet when assembled-that reproduced works by the French king's remarkably inventive court painter, designer, and arts administrator, Charles Le Brun (1619-1690).
The two essays and the catalogue entries in this volume focus on eleven of these monumental reproductive engravings. The authors not only relate the fascinating story of the production of these prints but also explore their role in the glorification of Louis XIV and in forming critical opinion of Le Brun as an artist and as an advocate of history painting in the Grand Manner.
This volume accompanies the exhibition Printing the Grand Manner: Monumental Prints in the Age of Louis XIV held at the Getty Research Institute May 18 to October 17, 2010.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
"Osons faire des choses qui sont trop grandes pour nous", suggère Maud Bénézit, dessinatrice et co-scénariste de l'album
"L’Antiquité appartient à notre imaginaire", explique la romancière primée cette année