Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Nevin Aladag lets wind and rain play music. She follows the sound of traces she finds in the city and makes objects sound melodies seemingly by themselves. The result is a perceptive and always humorous "score" that has a quality that is as ironic as it is poetic. Aladag's works are represented in many international collections and are regularly shown in exhibitions and biennials worldwide. The Museum Villa Stuck is showing her most comprehensive solo presentation to date, combining famous groups of works, such as the "Music Room Athens" shown at documenta 14, with a few surprises. The accompanying catalogue offers over 200 mostly full-page illustrations. Essays by renowned art scholars such as Rachel Jans and Adam Szymczyk and a contribution by the multi-award-winning writer Ulrike Draesner, conceived especially for the book, illuminate the artist's work from different perspectives. The special embossing that Aladag developed for the cover gives the publication a special artistic touch.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !