80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
A strikingly original analysis of Isa Genzken's move towards merging sculptural and architectural morphologies into the critique of commodity culture.
Fuck the Bauhaus, made in the year 2000 out of quotidian objects and cheap materials foraged from New York City by the German artist Isa Genzken, marked a poetic and provocative departure from Genzken's earlier work. Since the 1970s, Genzken's "post-Minimalist" works had been like ruins in reverse, conjuring the haunting specters of recent catastrophe, destruction, and failure in the United States, while also playfully suggesting a degree of freedom and elevation.
Analyzing how this mode gave way to a new penchant for appropriation, collage, and montage, André Rottmann offers a strikingly original analysis of Genzken's move towards merging sculptural and architectural morphologies into the critique of commodity culture. In this new addition to the One Work series, Rottmann draws on the writings of Deleuze and Guattari, Bruno Latour, and other contemporaneous theorists of "assemblage" to illuminate Genzken's work as a powerful reimagination of social relations in flux.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
"Osons faire des choses qui sont trop grandes pour nous", suggère Maud Bénézit, dessinatrice et co-scénariste de l'album
"L’Antiquité appartient à notre imaginaire", explique la romancière primée cette année