Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
This book looks at mortuary activities and some creative acts associated with them in selected communities in Africa and the diaspora. Besides death narratives and mortuary rites which are vital in maintaining the centralizing myths of communities and groups, parts of the anthology problematize the tensions and conflicts that arise in the mill of postcolonialism and how they are reflected in the politics of dying, death and after-death in some African and diasporan communities. Beyond these concerns, death is seen here as a renegotiation of reality and, therefore, an agency of art and theatre, since art is essentially a re-representation of reality, the same concern that is at the heart of mortuary acts. Perhaps, the strength of the book is in the authors' ability to ask new questions about death and its social symbolism and to provide new insights through critical and groundbreaking perspectives.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !