Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Waltercio Caldas (born 1946) is one of Brazil's most recognized and respected contemporary artists. He occupies a key role in the generation that bridges the historical innovations of the Concrete and Neo-Concrete artists of the 1950 and '60s and today's younger artists.
In this ninth volume of the Conversaciones series, writer, curator and art historian Ariel Jiménez engages Caldas in a lively dialogue covering more than five decades of artistic production, exploring the connections between perception and history, and the way in which artist, viewer, context and history all play roles in how art is seen and experienced. Combining a formal intelligence, eclectic materials and provocative games, Caldas' works raise subtle questions about the unique nature of art and its place in a world of redundancy.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !