"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
Collected between these covers are twenty of Norman Lewis's finest pieces of travel writing, spanning a period of 30 years. He brings us face to face with Castro's executioner, with a tragic Ernest Hemingway and with the unchanged lifestyle of fishermen in an unspoilt Ibiza. He describes the gentle pleasures of Belize, the ferocious blood feuds of Sardinian bandits and the unpleasant duty of repatriating Cossacks to the Soviet Union in 1944. At the heart of the collection is Lewis's famous report on the genocide of the Brazilians Indians, which led to the creation of Survival International - which campaigns for the rights of tribal peoples. This, Lewis felt, was the most important achievement of his professional life.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
"On n'est pas dans le futurisme, mais dans un drame bourgeois ou un thriller atmosphérique"
L'auteur se glisse en reporter discret au sein de sa propre famille pour en dresser un portrait d'une humanité forte et fragile
Au Rwanda, l'itinéraire d'une femme entre rêve d'idéal et souvenirs destructeurs
Participez et tentez votre chance pour gagner des livres !