Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Robert Heinecken (1931-2006) seldom used a camera. A self-described "para-photographer," he repurposed found imagery to explore the underpinnings of daily life. He cut into periodicals--snipping heads from lithe bodies and slicing rouged lips from smiling cheeks--and reorganized these fragments into collaged wholes that reveal the greed, hypocrisy and misogyny behind traditional depictions of America.
This book presents Heinecken's Periodicals (1969-72) and Revised Magazines (1989-94) as 25 facsimiles. Originally conceived as insertions into everyday life, these collage-publications were taken from newsstands, altered and then returned to be purchased by unsuspecting consumers. By pasting a Vietnam War image into fashion magazines or a dominatrix into Time, Heinecken created serials that are disturbing yet familiar; known cultural referents now oppose their presumed functions.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !