Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
'All I see is her bare feet on the deal stairs, her face, when she sees the world turned white, turn towards our two faces to ask, 'What did you do?' as if we might be able somehow to account for all that beauty.' Tom French's third collection opens with the poet alone with his newborn son in a delivery room. Through what North described as 'a heartbreaking quality of understatement', he confronts and stares down extreme experience and praises the everyday. An oncology diary is simultaneously dispassionate and moving. In language of calm power he registers a brother's suicide and fraught relationships. He offers glimpses of a battle in World War I, while other poems observe saplings as they prosper and actors preparing a play. They record incidents in barbers' shops and salvage materials from old newspapers. Tom French is a custodian of family and local histories, a caring, careful celebrant of 'our loved and unloved, living and dead . . . / the rest of the road home, the night ahead.'
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !