Gevangen in je hoofd

Couverture du livre « Gevangen in je hoofd » de Gordon Turnbull aux éditions Bruna Uitgevers B.v., A.w.
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Al sinds de oudheid wordt geschreven over de effecten van trauma op het menselijk handelen. Lange tijd werd gedacht dat alleen mensen met een zwak geestelijk gestel last kregen van angstaanvallen, flashbacks, agressief gedrag, nachtmerries en een sterk gevoel van isolement. Pas na de oorlog in Vietnam namen we de effecten van trauma serieuzer. Trauma ontstaat niet alleen bij soldaten in oorlogsgebied, ook bij hulpverleners die assisteren bij een ramp. Of slachtoffers van een verkeersongeval. Trauma ligt op de loer bij allerlei situaties waarbij ons brein niet begrijpt wat het heeft gezien. Ons lichaam reageert op het onbegrip van ons brein.