Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
"The goal should be an understanding by all three parties: the wall, the architect and the painter", observed the French artist Fernand Léger (1881-1955) in 1933. His projects reveal a willingness to try out new things and demonstrate his striving to extend painting beyond the boundaries of the easel and to integrate it into the social, everyday space. They shed new light on one of the influential artists of the twentieth century. Fernand Léger, known for his Cubist paintings and his representational works of the mechanical period, was a trained architectural draughtsman who from the early 1920s until the end of his life made an intensive study of the interrelationships between painting and space. He was convinced that the social and psychological dimension in the use of colour contributed to a better integration of modern architecture into everyday life and human existence. In close dialogue with architects like Wallace K. Harrison and Le Corbusier he produced fascinating, often unexpectedly experimental and frequently abstract projects for houses, flats, churches, ships and world exhibitions.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !