Eddy Merckx, een leven

Couverture du livre « Eddy Merckx, een leven » de Daniel Friebe aux éditions Uitgeverij Lannoo
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Het geweldige verhaal van een buitengewoon atleet <a href='http://www.e-boek.org/store/eddy-merckx-een-leven-p-204467.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='https://itunes.apple.com/be/book/eddy-merckx-een-leven/id610287980?l=nl&mt=11'>Ook verkrijgbaar in de iBookstore</a> 'Een koers heeft een winnaar nodig. Toen ik voor de wielersport koos, wilde ik dan ook winnen.' Tussen 1965 en 1978 vestigde Eddy Merckx zijn heerschappij in wielerland. Alles en iedereen die hij op zijn weg tegenkwam, moest eraan geloven. De veroveringstocht leverde hem 525 overwinningen bij de profs op, een niet te evenaren record. Merckx was de Pelé, de Ali, zelfs de Elvis van de wielersport. Hij was niet alleen beter en sterker dan zijn tegenstanders, hij was ook in niets te vergelijken met wat voor hem bestond. Merckx was een kannibaal die zijn tegenstanders verslond. Alleen winnen telde. Maar eens uit het zadel bleef Merckx een raadsel. Journalisten doorgrondden zijn mysterie moeilijk. Was hij een soort machine? De waarheid wa