Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
A series of painterly and poetic considerations on a feminized history of the rye fungus Ergot, the chemical basis of LSD from the author of Our Fatal Magic.
From the cellular to the galactic, via Paleolithic cave markings to the trace impressions left by drone photography on our mind's eye, incorporating dancing plagues, communist psychedelic witches, hyper-sexual fungi, chthonic descents, and skyward ascents, The Neon Hieroglyph weaves together a series of painterly and poetic considerations on a feminized history of the rye fungus Ergot, the chemical basis of LSD.
The Neon Hieroglyph constructs a house of lyrical reflections for our ghosts to inhabit, a place where the gothic and the hallucinatory collide, where gothic affect and fractal dread form a mausoleum for psychedelic specters. And also the Sun! The Sun is a ghost that haunts the night! Framed with new essays by artist and writer Caspar Heinemann and anthropologist Amy Hale, Tai Shani's The Neon Hieroglyph continues a journey into the post-patriarchal fictions that animated her first collection Our Fatal Magic.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !