Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
A meditation on the dilemmas and desires for home that combines the writings of art critic and cultural historian Rebecca Solnit with painter Stefan Kurten's lush images of domestic interiors, buildings and landscapes. Solnit reflects on emotional privatization, real-estate fetishism, and aesthetic pleasure, while Kurten's paintings of stale bourgeois interiors and suburban homes project a dogged attempt to make life perfect, at least on the surface. His armchairs, teapots and planter boxes suggest that we are living in a peculiar state of safety and bliss. Together, the text and images question the equation of ideal houses with ideal lives, the images that shape our perception of childhood, and our notion of a fulfilled adulthood.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !