A gagner : la BD jeunesse adaptée du classique de Mary Shelley !
Informed by post-independence avant-gardes and the vernacular traditions of her native Morocco, Khalili's artistic approach combine performative strategies of storytelling, reactivating the "civil poetry" as defined by Italian poet and filmmaker Pier Paolo Pasolini and inspired by the old tradition of Moroccan Al-Halqa. As a political voice endorsing the collective one from the singular experience, Pasolini's civic poet mirrors the Moroccan "Halqa," the country's most ancient form of public storytelling.
Mixing up popular tales, ancient poems and political references the Al-Halqa performer subverts official historiographies and narratives to eventually become at once the people's "living archives" and its public voice. Operating similarly, Khalili's work develops civic platforms for first person accounts eventually forming collective stories of resistance.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
A gagner : la BD jeunesse adaptée du classique de Mary Shelley !
Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...