Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Although she was born in the US, it was in Paris that Berenice Abbott's lifelong passion for photography was forged. She first took up the art while working as an assistant to Man Ray, but soon left to set up her own studio where she photographed the leading lights of Paris's literary and artistic circles, including James Joyce and Jean Cocteau. She also met and was inspired by the great photographer Eugène Atget, whose work she tirelessly promoted.
On her return to her homeland, Abbott began her major project, Changing New York, in which she documented the interaction between the city's dramatic architecture and its people in a series of remarkable images that made her name.
By the time of her death at the age of 93, Abbott's diverse body of work had earned her a place as one of the greatest American photographers.
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Caraïbes, 1492. "Ce sont ceux qui ont posé le pied sur ces terres qui ont amené la barbarie, la torture, la cruauté, la destruction des lieux, la mort..."
Chacune des deux demeures dont il sera question est représentée dans le sablier et le lecteur sait d'entrée de jeu qu'il faudra retourner le livre pour découvrir la vérité. Pour comprendre l'enquête menée en 1939, on a besoin de se référer aux indices présents dans la première histoire... un véritable puzzle, d'un incroyable tour de force
Sanche, chanteur du groupe Planète Bolingo, a pris la plume pour raconter son expérience en tant qu’humanitaire...
Des incontournables et des révélations viendront s'ajouter à cette liste au fil des semaines !