80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
On the pioneering gallery that helped launch American Minimalism and Conceptualism.
From 1969 until 2009, Max Protetch's gallery--first in Washington, DC, and then later in New York City--was a vibrant gathering place for art, architecture, politics and ideas. Richly illustrated with previously unpublished materials from the gallery's archive, this volume provides insight into the early careers of some of contemporary art's most enduring figures.
Protetch was an advocate for Minimalism and Conceptual and Pop art in the 1970s; architecture in the late '70s and 1980s; and beginning in the 1990s, a broad range of contemporary art, including from China. Protetch advocated for artists such as Vito Acconci, Jo Baer, Robert Barry, Donald Judd, Dan Flavin, On Kawara, Robert Mangold, Sol LeWitt, Dan Graham and Lawrence Weiner; and architects such as Michael Graves, Tadao Ando, Peter Eisenmann, Frank Gehry, Zaha Hadid, Rem Koolhaas, Daniel Libeskind, Samuel Mockbee, Aldo Rossi and Robert Venturi.
Il n'y a pas encore de discussion sur ce livre
Soyez le premier à en lancer une !
80 ans après, il est toujours essentiel de faire comprendre cet événement aux plus jeunes
Selma ne vit que pour les chevaux et c’est à travers eux qu’elle traverse cette période violente si difficile à comprendre pour une adolescente...
"Osons faire des choses qui sont trop grandes pour nous", suggère Maud Bénézit, dessinatrice et co-scénariste de l'album
"L’Antiquité appartient à notre imaginaire", explique la romancière primée cette année