Een wonderbaarlijk tweepausenjaar

Couverture du livre « Een wonderbaarlijk tweepausenjaar » de Jan De Volder aux éditions Terra - Lannoo, Uitgeverij
  • Nombre de pages : (-)
  • Genre : (-)
  • Thème : Non attribué

Wat mogen we van de nieuwe paus Franciscus verwachten? <a href='http://www.e-boek.org/store/een-wonderbaarlijk-tweepausenjaar-p-210694.html'>Ook verkrijgbaar als e-boek</a> <a href='https://itunes.apple.com/be/book/een-wonderlijk-tweepausenjaar/id716733164?l=nl&mt=11'>Ook verkrijgbaar in de iBookstore</a> Volledig onverwacht werd 2013 een wonderlijk jaar voor de rooms-katholieke kerk. Het aftreden van paus Benedictus XVI zorgde voor een schokgolf in het College van Kardinalen. Dat koos op 13 maart verrassend voor kardinaal Jorge Mario Bergoglio, uitgerekend Ratzingers 'uitdager' op het conclaaf van 2005. Welke vernieuwingen kunnen we van hem verwachten? En welke niet? Paus Franciscus zorgde onmiddellijk voor een stijlbreuk door zijn eenvoud, soberheid en warme communicatie. Dat bracht een gevoel van lente in de kerk en zorgde voor wereldwijd enthousiasme, ook ver buiten de grenzen van de kerk. De voorgaande jaren werd de kerk geteisterd door een reeks schandalen: seksueel misbruik door geestelijken, corruptie